Thursday, 31 December 2015 0 CoReTaN sI cOmEl

Penghujung 2015

Assalamualaikum..  fuh.. bersawang blog..  sedar gak sedar 2015 dah smpai ke penghujungnya.. 

2015 yang sangat mencabar &  menduga..  tapi Alhamdulillah dikurniakan nikmat yang paling bermakna..  Harta yang paling bernilai.. Janji Alllah itu pasti..  jika kita sabar  menempuh dugaannya pasti ada ganjarannya..

Semoga tahun 2016 menjadikan kita lebih baik.. menjadikan kehidupan kita lebih baik..

Sunday, 5 July 2015 0 CoReTaN sI cOmEl

Tak payah balik kg, jimat belanja?

Hai..  lama tak mengomel..  tapi aduhai.. semakin hari muak &  menyampah dengan kenyataan-kenyataan yang dikeluarkan akibat kos sara hidup yang makin meningkat.

To be honest langsung & 100% tak boleh terima kenyataan 'tak payah balik kampung dapat kurangkan bajet'

Eh hello,  balik jumpa parents,  bahagian ibu bapa tu salah satu penarik rezeki tau.
Kenyataan yang tak logik tu..  x fikir ke yang tak semua orang lg senang,  yang jauh pn mmg raya la dorang balik tau.  betapa dorang nak sangat balik kg jumpa keluarga  semua kan..

Bercakap dengan tak merasa susah &  keperitan hidup orang lain memang la kan..  tak berfikir panjang.. 

Esok-esok & hari mendatang anak cucu kau tak balik jumpa kau baru ko tahu.. tak beragak nak keluarkan kenyataan.  kau tak rasa susah boleh la keluar kenyataan macam tu kan.

Cuba fikir orang yang hidup di perantauan. time - time macam ni la nak balik lepas kan rindilu dekat keluarga.

Hidup kita ni jangan terlalu angkuh.  nikmat tu kalau Allah nak tarik anytime tau! buka  nak mendoakan yang bukan-bukan tapi cuba la difikirkan.. bukan semua orang senang.  kalau semua rakyat Malaysia ni senang tak ada la bersamamu tu kan?  Nak mintak bantuan pun susah..

Sepatutnya membantu mengurangkan kadar kemiskinan bukan menambah.. bila nak maju macam tu..  bila ditegur. bila rakyat bersuara dikatakan tidak bersyukur..

k. la.. membebel lak subuh ni.. akibat terlalu geram.. huhu.

till then,
Farah wahida

Monday, 22 June 2015 0 CoReTaN sI cOmEl

Harapan

Dua hari menangis untuk perkara yang sama.
Kadang kala menangis membantu menjadi lebih kuat..

Menangis bukan tak percaya &  tak redha dengan ketentuan Illahi.

Tapi menangis kerana mencari kekuatan untuk menjadi lebih sabar &  tabah.

Sunday, 21 June 2015 0 CoReTaN sI cOmEl

Penantian

Penantian satu penyeksaan?
Tapi percayalah setiap penantian pasti ada hikmah..
Allah lebih tahu.

 
;